onsdag 1 juli 2009

Jag har blivit lokalkändis - och fiskmat




Det där sista är inte så dramatiskt som det låter.

Igår besökte jag Rosdahls Garden & Spa i Örkelljunga,
du hittar information på http://www.rosdahlsgarden.se/
När jag kom in, satt där en kvinna med armbågarna i ett akvarium. Efter ett tag skiftade hon och satte ner sina fötter där istället. Hon var där på grund av sin psoriasis. Hennes armbågar blev alldeles släta och helt fria från hudavlagringar. Även fötterna blev mycket bättre. Hon skulle komma tillbaka.
När jag stack ner mina fötter i det varma vattnet, blev de genast angripna av mellan femtio till hundra små glupska fiskar. Det kittlade och kändes som små stickningar, som om jag hade fått pyttesmå strömstötar eller känslan du får när du trampar på blåstång och det sveper runt fötterna när man badar i havet. Inte ett dugg obehagligt, men ska jag njuta så föredrar jag en fotmassage.
Nu hade jag inte några större förhårdningar när jag kom, men jag märkte ändå en klar skillnad. Jag hade fötterna i akvariet i förtio minuter innan jag tog upp dem, fick de torkade och insmorda.
Det är mycket möjligt att jag gör återbesök där, men det blir i så fall om jag har ett annat ärende på det hållet. Annars tycker jag att det är lite långt att köra.

Om Anna-Karin och hennes man Fredrik (som är supertrevliga båda två) sätter in ett badkar så ska jag absolut köra dit igen och prova på det också.

Hur blev då jag lokalkändis? Jo jag mejlade till Lokaltidningen och frågade om annonsering och talade om att jag bloggade och gav henne min blogadress. Därefter kom en förfrågan från Susanne som undrade om hon fick göra ett reportage om mig och min blog.
Så en dag i förra veckan kom hon hem till mig. Det brukar ta en halvtimme sa hon. Vi hade det så trevligt så det tog en och en halv timma.
Nu ser jag fram emot att få fler som följer min blogg. Ni är varmt välkomna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter