onsdag 22 juli 2009

Skostorlek 47 och XXXL i skjortan

Vi har varit ute på shoping idag, maken och jag. Det är inte ofta det händer men ibland måste han förnya garderoben. Nu behövde han ett par nya promenadskor. Det finns tyvärr inte så mycket att välja på i storlek förtiosju. Men han hade tur och hittade ett par snygga svarta ECCO som satt som en handske. De tryckte inte någonstans, så det var bara att slå till.

Sen hade han sett en kortärmad Fjällrävenskjorta som han ville ha. Dessvärre fanns den inte i hans storlek XXXL. Alla i den storleken och i alla färgerna var slut. Affärsbiträdet sa att man hade gjort två efterbeställningar i stora storlekar, men de tog slut med en gång. Nåja, jag hittade en sportaffär i Ängelholm som lovat beställa det exemplaret som fanns kvar på lagret. Maken får köra och hämta den i nästa vecka.

Det är likadant varje gång maken ska ut och handla kläder och skor. Vad jag inte begriper är, varför i alla världen man inte tar hem tillräckligt mycket i stora storlekar? Behovet finns ju!

På hemvägen stannade vi till i Viken. Vår före detta granne, Ami Andersson, målar i olja och hon och hennes väninna Gun hade utställning i den gamla möllan. Det var verkligen fina tavlor och till deras stora glädje så hade de sålt lika många tavlor var. För en evighet sedan målade jag också i olja och nu blev jag verkligen sugen på att plocka fram staffliet igen. Jodå, jag har gjort en hel del tavlor, en del av dem i olja på duk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter