fredag 3 juli 2009

Bad och olyckor

Även idag cyklade jag till Viken och badade. Det var varmare i vattnet idag, jag låg i och simmaade lääänge.

På väg hem stannade jag och pratade med en bekant som satt i sin trädgård och tittade på båtarna som seglade förbi. Hon kunde inte bada eftersom hon hade höger hand och underarm i gips. Jag frågade vad hon råkat ut för. Jo, hon hade halkat på stengolvet i huset, tagit sig för med handen och sedan drämt den i en vägg. Hon uppsökte Lasarettet i Helsingborg, men eftersom man just då inte hade någon som kunde utföra den här operationen, fick hon åka till handkirurgen i Malmö, tummen var bruten och hade krosskador. Om några veckor ska hon operera bort spikarna, som just nu gör väldigt ont. Snacka om att ha otur. Ja ibland ska det inte mycket till för att man ska råka illa ut.

För många år sedan när jag låg jag i min säng hoppade höger axel ur led. Jag skulle bara sträckta armen över huvudet samtidigt som jag vred på mig. Det låter ju inte klokt, men axeln var väl instabil eftersom den tidigare varit ur led, även om det var länge sedan.

Nej , nu har maken har ringt och anmält att han är i antågande. Då ska jag hälla upp en whiskey och hälsa honom välkommen hem. I kväll ska vi grilla marinerad Marlin. Ska bli spännande att smaka något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter