tisdag 7 juli 2009

Trädgårdsarbete




Vi var lite sega i söndags morse både maken och jag. Han hade varit på grillparty hos min son och svärdotter och själv var jag ju på kalas i Malmö. Det blev sent, men jag var (som vanligt när det ska köras till och från en fest) torrdocka så det var bara sömnbrist som gjortde mig trött.

Vädret var perfekt för för trädgårdsarbete. Molnigt, vindstilla och varmt, ja riktigt behagligt. Häckarna behövde klippas så det var ju lämpligt att göra det då. Den ena utmed gatan är riktigt lång och behövdes klippas både på längden och bredden. Det blev alltså tre sidor som tuktades och jag kan lova att det blev en massa löv. Maken skötte häckasaxen och jag samlade upp. Vi klippte även en bokhäck inne i trädgården och ansade träd och buskar. Nu ligger alltihop bakom häcken. På lördag ska vi hyra ett släp, vi kommer lätt att fylla det största, och köra det till tippen.

Det tog hela dagen att få detta gjort. Man måste vara noga med att få i sig vätska, speciellt när det är varmt och man kroppsarbetar. Vi drack ur tre fulla bringare. Jag pressar en citron och en lime till varje stor bringare vatten. En frottéhandduk behövdes också att torka upp svetten med.
På kvällen grillade vi karrékotletter, till det hade jag stekt nypotatis med bacon och lök samt gjort en rejäl grönsallad som vi åt under tiden vi grillade. Vi var ju hungriga så det var bra att bottna med. Till detta drack vi Drosty-Hof. Det var mycket gott.

Idag var jag och lämnade några t-tröjor (tvättade och strukna) på Röda Korset. Har de legat ett tag och inte kommit till användning kan man lika gärna ge bort dem. Jag handlade också, en ljust lingonrosa scharf för tio kronor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter