tisdag 14 juli 2009

Kronprinsessan och paddan


Victoria - har den äran på födelsedagen

Jag hoppas att du får en underbar dag med Daniel vid din sida.
Nu tror jag inte att Daniel har varit en groda, men det skulle inte förvåna mig om kronprinsessan fått kyssa en del grodor innan hon fann sin drömprins.

På tal om grodor så måste jag berätta.......

När jag var på väg till dambadet i Mölle hoppade plötsligt något upp på cykelbanan. Det var en padda, större än min handflata. Jag hoppade av cykeln och tog fram kameran.

Trots att jag stod knappt en meter från den så rörde den sig inte, andades bara mycket tydligt. Han var väl rädd den lille stackaren.

Jag fick ett infall. Tänk om jag skulle ta och kyssa paddan?! Fast å andra sidan, vad skulle jag göra om där plötsligt stod en prins och vad skulle jag med honom till? Han kanske till och med skulle sitta på en vit springare. Det kunde ju bli problem. Hur skulle jag förklara det här för maken?

Sedan dök ytterligare ett problem upp. Hur skulle jag kunna ta mig upp på hästryggen utan en trappstege, eller skulle prinsen orka hiva upp mig? Ja inte otänkbart, för han är väl ung och stark. Men tänk sedan ett steg längre. Han vill förmodligen ha en tronarvinge och då, ja då är det kört. Ja men - tänk själv!

Nä, nu märker jag att det här skulle kunna föra mycket med sig och jag tror inte att jag orkar med ett sådant äventyr.

Så, jag tog det säkra före det osäkra och petade ner paddan i diket. Sedan fortsatte jag på min stålhäst mot badet i Mölle.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter