torsdag 2 juli 2009

Fina naglar, ett ljuvligt dopp och en spännande bok


Här sitter jag och får mina naglar fixade av Malin. Hennes företag heter "Fina Naglar" och ligger på Storgatan 12 i Höganäs. Jag brukar besöka henne ungefär var sjätte vecka. Förut var mina naglar aldrig snygga, de var sköra, skivade sig lätt och gick alltid sönder. Malin lägger på något geleliknande material, slipar, gör en fransk manikyr och vips så har jag snygga och starka naglar. Idag valde jag också att pynta några med små diskreta vita blommor (Edelweiser). Nu har jag snygga naglar i ett bra tag framöver.


När jag kom hem tog jag på mig en bikini, lade en badhandduk, CD-spelaren, ett äpple och en vattenflaska i cykelkorgen. Sedan cyklade till biblioteket i Viken och lånade fem CD-böcker, det var deckare allihop. Därefter körde jag ner till "pensionärsbryggan" norr om hamnen i Viken och klev ner i vattner. Det var ljuvligt, +22 grader. Jag låg i länge och pratade med tre andra damer.


När jag cyklade hem började jag lyssna på "I den innersta kretsen" en kriminalroman från Sandhamn, av Viveka Sten och inläst av Katarina Ewerlöv. Hon läser bra och boken verkar vara en sådan som man inte gärna lägger ifrån sig.


Nej, jag näns inte sitta framför TV´n när det är så fint väder. Tror att jag ska cykla över till min son och svärdotter en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter