söndag 12 juli 2009

Besök på tippen och Båstad - tipp som tipp




I går morse var vi uppe tidigt. Lånade ett stort släp och fyllde det med allt som vi sågat och klippt ner förra helgen. Igår sågade vi också ner ett krikonträd några meter. Det är fullt med frukt men inget som vi skördar. Taggarna som sitter på grenarna är 3-4 cm långa så man tar inte i de grenarna utan tjocka handskar. Jag asade de stora grenarna och bar det som var nerklippt till släpet där maken stod och tog emot, han fick lava och trycka ihop det ordentligt för att det skulle få plats. Vi fick ändå slå tamp över för att hålla grenar och annat grönt på plats. På hemvägen köpte vi nya bullar så det var bara att slå på maskinparken när vi kom hem, kaffeautomaten, vattenkokaren till mitt te och äggkokaren. Gud så gott det var med frukost.

I dagens HD läste jag att "Champagnen flödar, kreditkorten går varma och kändisarna trängs i viprummen. Sveriges partyelit har återigen intagit Båstad". Vidare läser jag att "Det exklusiva kristallrummet längst upp på Pepés Bodega börjar tömmas på sina celebra gäster. Personalen klafsar runt på det champagnefyllda golvet".

Det kallar jag spritmissbruk. Det är uppenbart så, att många av kidsen som har planer på att bli morgondagens ledare, har mer pengar än förstånd. Nåja, det säger väl inte så mycket. Låna dem varsin vattenpistol istället om de nu tycker att det är så kul att spruta på varandra.

Det ligger säkert något i det, att barnen inte gör som föräldrarna säger åt dem att göra. De gör som föräldrarna gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter