lördag 4 juli 2009

Vattenaktiviteter och middag med dans

Den grillade fisken Marlin som vi åt igår smakade och såg ut som mycket ljust kött, definitivt inte fisk. På tal om fisk så har maken inte varit ute och fiskat sedan före Påsk. Nu hade han svåra abstinensbesvär, så i morse åkte han ut med en turbår från Helsingborg. Han kom hem med två fina torskar. De åkte genast in i frysen.

Jag har nyss kommit hem ifrån simturen vid "pensionärsbryggan" i Viken. Idag var jag ensam i vattnet just där. Det var pålandsvind så det varma ytvattnet kom in och det var rätt så krabb sjö (=korta vågor).

Nu ska jag in i duschen för att sedan snygga till mig innan jag kör till Malmö. Det är idag som min väninna ska ha sitt kalas, med anledning av hennes jämna födelsedag. Det blir stor middag med dans. Jag har lagt fram presenten, dansskor och kamera samt knappat in adressen på min GPS. Nej nu får jag lägga på ett kol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter