tisdag 28 juli 2009

Funkisjobb, småprat och lite slit på gymmet

I dag har jag jobbat som funktionär på Friskis. Jag skötte receptionen från kl 07.30 och till kl 13.30. Folk hängde på låset när jag öppnade kl 08.00. De skulle in på gymmet. Sedan droppade det in folk i en jämn ström, många av dem var seniorer. Nu under sommaren är det så pass lugnt i receptionen att man har tid att småprata lite med var och en som kommer eller går. Mycket trevligt.

Nu måste jag verkligen skärpa till mig och komma igång med träningen igen. Jag behöver det så väl. Efteråt mår ju inte bara kroppen, utan också min själ väl.
Så, när jag var klar med arbetet i receptionen, körde jag ett pass i gymmet innan jag cyklade hem.

Flera av motionärerna har redan nu frågat efter höstchemat och längtar till starten den 31 augusti. Föreningen har växt och det ska bli spännande att se om det blir några nya aktiviteter och pass.

Även idag har det varit högsommarväder, sol och +24 grader och bara lite vind. Plattorna i trädgården är aldeles varma. Till middag ikväll blir fisk som maken dragit upp, stekt Vittling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter