måndag 31 mars 2014

Artros?

Jag har haft ont i kroppen sedan jag kom hem från Kuba. A ja tänkte jag, det är ju inte normalt att sitta stilla i ett trångt utrymme så många timmar som vi gjorde när vi flög hem. Visst, jag var uppe i gången och stretchade mina ben, men det var inte tillräckligt. Jag kände mig vingabröten.

Ibland när jag vrider på mig låter det som om jag hade en stenkross i kroppen. Jag har ont i ryggslutet, i vänster ljumske och i vänster knä. Vad gör man? Jo, man ringer vårdcentralen. Får man träffa en läkare? Oh no! Jag fick träffa en sjukgymnast redan dagen efter och det var ju bra. När hon hade intervju och undersökt mig talade hon om för mig att jag har Artros. Jaha!?


I dag har jag varit på Vårdcentralen och lyssnat på ett föredrag om Artros. Det var steg 1 idag. I morgon ska jag lyssna på steg 2. Sedan ska jag gå på sjukgymnastik några gånger.  Därefter gäller det att hålla igång så mycket jag bara orkar, och jag orkar ju fortfarande en hel del.

1 kommentar:

  1. Hej Sigbritt! Ingrid här (från 55+ för några år sen, har följt din blogg sen dess - mycket underhållande :-)) Jag ville bara säga att jag skulle bli ganska misstänksam mot att få diagnosen artros så lättvindigt! Det brukar inte börja så plötsligt, och inte på flera ställen samtidigt. Men du har kanske haft känningar länge från samma ställen? Säker diagnos brukar inte heller kunna ställas förrän det blivit broskförändringar, efter ganska lång tid. Hm. Jaja, hon kan ju ha rätt...

    SvaraRadera

 
Site Meter