måndag 17 mars 2014

Kuba, gatubilder



Här sitter Lena i blå keps, bredvid henne Agneta och jag framför i gul keps. Man såg mycket från andra våningen på bussen. Havanna har varit en mycket vacker stad men nu är tyvärr de flesta husen i väldigt dåligt skick. Här är några.


Byggnaden här ovan var under reperation. På brädorna överst i mitten på fotot, klev det byggnadsarbetare som vi såg utan hjälm (en var barfota). Det såg vådligt ut.



Ledningarna hängde lite hur som helst, här ser det dock inte så farligt ut. Det fans stolpar med långt fler löshängande kablar och riktigt stora nystan av elledningar. Gick en ledning sönder lagade man den inte alltid. Det var enklare att bara sätta dit en ny, utan att plocka ner den trasiga.


I det moderna Havanna finns statyn av José Marti (framför till höger) som ser liten ut i jämförelse med Martimonumentet.



De här fotona har jag visat tidigare. Vet inte hur jag ska ta bort dem. Men ok, titta igen.
Mannen till höger frågade lite försynt om jag hade en penna. Jag hade två med mig så han fick den ena. Han tackade mig långt ut på gatan.

I eftermiddags besökte jag badhuset i Lerberget. Simmade mina 1.000 meter utan att behöva trängas. Sedan gick jag upp och satte mig i bubbelpoolen och satte högerskinkan mot en stark vattenstråle. Ah! De va skönt. I duschen fortsatte jag massera min värkande bakdel. Ischiasen? Var fanns allt folket idag? I bastun fick jag sitta utan sällskap. När jag hade smort in mig från topp till tå och fönat håret körde jag hem. Rätt så nöjd efter motionen och en spaupplevelse i ekonomiklass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter