måndag 31 december 2012

Gott Nytt År!

Har står jag med presenterna till kvällens värdpar. Vi ska till Lena och Lars i Åstorp på nyårsfest. För en gångs skull blir vi upphämtade. Yes! Annars är det alltid jag som är chaufför och det är helt ok, men i kväll ska även jag njuta av Champagne och goda viner. Den här gången hjälps vi åt med maten. Ann-Marie och Carl-Olof står för fördrinken som blir Champagne och små krustader fyllda med allehanda gott. Jag och Janne fixar förrätten. Det blir toast Skagen. Jag stod och skalade ett och ett halvt kilo räkor i går kväll, det blev bara ett halvt kilo kvar utan skal. Dekorationen blir rökt lax och rom, dillkvistar och citron. Värdparet bjuder på rådjur med allt vad där hör till. Efterrätten kommer Ingela och Bengt-Åke med. Om jag inte är felunderrättad blir det något med äpple. Förhoppningsvis hennes drömgoda äpplekaka med vaniljvisp. På väg till Åstorp ska vi hämta upp Lenas pappa Nils. Ett par saknas, nämligen Meta och Lars, men de brukar alltid fira nyår med ett annat gäng. Nåja, vi träffas ju på Trettonafton. Då är vi bjudna till Residenset i Malmö, med övernattning. Då är Meta (landshövding) och Lars värdpar. Det ska bli intressant att se det vackra huset på insidan. Ja, nu är det inte mycket kvar av 2012. Det här gamla året har inneburit både elände och glädje. Hoppas att det nya 2013 bjuder på mer glädje än elände. När jag ändå önskar kan jag ju passa på att önska mig fred på jorden, det är en stor önskan och jag vet att vi är många som önskar det. Om inte annat så kanske det kan bli lite bättre. Till sist vill jag önska alla Er kära läsare av min blogg ett riktigt Gott Nytt År! Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter