lördag 29 december 2012

Julpyntet är borttaget

Nu är glada julen slut, slut, slut, julegranen bäres ut, ut, ut .............. Ja, julen är slut, men någon julgran har vi inte burit ut. Vi har inte haft någon julgran på jag vet inte hur många år.
Det här julpyntet plockade jag bort i går. Lägg märke till den fina tomten gjord av en toapappersrulle med bomullsskägg och blå paljetter till ögon och luciaföljet av äggkartong och flirtkulor. Det är mitt allra käraste julpynt, gjort av Robert, min älskade son, när han gick på dagis. Så det har ju några år på nacken (han fyller 49 år till våren). Nu har jag bara några (4 st) juldukar framme, men de ska väck i morgon.
Änglarna i min ärvda kristallkrona (det lät pompöst) ska också ner. Ljusstakarna i fönstren och min fina lilla vita keramikstjärna som hänger i fönstret i matvrån, får vara kvar över trettonhelgen. Vi är inte mycket för juldekorationer maken och jag. Min väninna Ann-Marie ringde i eftermiddags. Hennes man hade tagit ut deras gran i dag. Han tog tag i toppen och asade alltså ut den med toppen före (?!) från vardagsrummet genom hallen och ut på verandan. Eftersom den var torr tappade den så gott som alla barren på golvet på sin väg ut. Ibland, sa Ann-Marie, uppför han sig som en riktig ..... (censur). Ja sa jag, varför skulle han vara annorlunda än alla andra män? I kväll ska jag titta på "Stjärnorna på slottet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter