tisdag 4 december 2012

Rosen och strandpromenaden

Jag fick ingen sovmorgon i dag heller. Halv nio var jag på samanträde på "Friskis". Det var ett planeringsmöte.
Den här rosen fotograferade jag i dag. Den fick jag efter mitt framträdande i Södertälje i torsdags förmiddag. Alla mina teaterkompisar fick naturligtvis också varsin ros. Jag kunde inte sätta den i vatten förrän vid åttatiden på kvällen när jag kom hem. Den här blomman är som en gammal människa. Tålig och åldras med behag även när den håller på att vissna, men den kräver omvårdnad. Jag har snittat stjälken och satt den i nytt vatten varje dag. Så har jag också blivit belönad med att den fortfarande är vacker. På kortet som är fastsatt på stjälken står det "Tack för din medverkan". En mycket talande text. Det skulle man också kunna skriva till någon som till exempel slutat sin anställning, eller varför inte som en sista hälsning på en gravbukett. Vi har alla bidragit med något för att hjulen ska snurra.
Ovanstående foto tog jag i Gamla Lerberget klockan två idag. När jag började min promenad till Höganäs sken solen. Eftersom det var motvind gick jag dit på trottoaren uppe vid vägen. På hemvägen gick jag nere vid stranden med vinden i ryggen. På andra sidan sundet var det gråsvart. Det såg riktigt hotfullt ut, så jag lade på ett kol, så gott det nu gick. Eftersom det var halt höll jag mig ute i det snötäckta gräset när jag skyndade mig hemåt. Även i dag har man gått ut med en klass-ett-varning för snö, men det skulle inte komma förrän i kväll eller i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter