måndag 10 december 2012

Tamponger - i näsan

Det var längesedan jag hade tamponger hemma - av förklarliga skäl. Men i dag hade jag behövt ett paket, av den minsta sorten. A nä, jag skulle inte använda dem till det de är gjorda för. Jag skulle stoppat dem i näsan. Min förkylning är rätt så jobbig nu. Näsan rinner stupalöst som en droppande kran, så en liten tampong i var näsborre hade underlättat. Idominsalvan som jag smörjer runt näsan hade till exempel stannat kvar. Som det är nu så är jag alldeles sårig på näsvingarna och under näsan. När jag pratade i morse lät jag som Kalle Anka. Jag har alltså ägnat mig åt inomhusaktiviteter i dag, vilket inte har varit så mycket. Det blev i alla fall ett långt och skönt fotbad i min fotjacuzzi, med både värme och bubblor. Därefter filade jag fötterna, målade naglarna tomteröda och masserade fötterna med en härlig fotcreme. Den här proceduren kommer jag inte att göra fler gånger i år. I kväll ska jag titta på Nobelbanketten, uppkrupen i soffan, iklädd en mysoverall och med en stor termosmug med te inom räckhåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter