lördag 15 december 2012

Lamborghini

Den här väderleken kan inte vara bra för hälsan. Snöblandat regn, blåst och två plussgrader. Det lockar inte att ge mig ut på ishala trottoarer och vägar. Dessutom snorar och hostar jag, så den råa fuktiga luften gör att jag håller mig inomhus. I morgon måste jag posta julkort till Österrike för att de säkert ska komma fram före jul. Eftersom både Bogrens och bokhandeln hann stänga innan jag blev klar att köra ut i dag, fick maken och jag köra in till Akademibokhandeln i handelstemplet på Väla. Vi var där vid halvfyratiden och trodde att den värsta rusningen skulle vara över. Det var den inte. Parkeringarna var inte fullsmockade, men nästan. Jag fick tag på julkort. Vi gick sedan en runda utan att gå in i en enda affär. Det var mycket roligare att titta på folket som handlade. Det var rena drevet efter julklappar, man kånkade runt på paket och kassar och såg allmänt stressad ut. I mellandagarna ska man dit igen och byta julklapparna och sedan är det rea och röda lappar på det mesta som säljs i dag. Då ska jag dit och se om jag kan fynda. Har man obegränsat med pengar kan kanske en Lamborghini vara av intresse. En sådan fanns till beskådande bakom röda sammetsband vid restaurangtorget.
Gissa vem det är som står och tittar trånande på den här lilla muskelbilen? Maken så klart. Om man ville kunde man hyra den en timma för 2.995 kronor! Det må vara en hur tjusig bil som helst, men att betala tretusen kronor för att sitta bakom ratten en timma - aldrig i livet. Jag kan tänka mig betydligt trevligare sätt att spendera tretusen kronor på. Massage till exempel. Det skulle räcka till flera timmar och det skulle jag ha mycket större behållning av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter