lördag 22 december 2012

Whiskey, tulpaner och lilla Ofelia

I dag har jag hunnit med lite av varje. Jag laddade tvättmaskinen med lakan innan jag dök in i duschen i morse. Fixade och åt frukost med skinka som maken kokte och griljerade i går kväll. Mmmm, den är jättegod. Torktumlade och hängde tvätten. Körde in till Helsingborg vid halvelvatiden. Hittade en gratisparkering! Tog en snabbpromenad till Knutpunkten och åkte över till Helsingör.
På färjan pratade jag med matten till lilla Ofelia som är en sex månaders valp. De skulle åka till Köpenhamn och fira jul. I Helsingör var det ganska dött, inte mycket folk. Det såg inte så kul ut, många affärer hade slagit igen och lokalerna stod tomma. Vi har inte köpt whiskey på jag vet inte när, men nu behövde förrådet fyllas på. Jag köpte tre flaskor. En liters Lauders som kostade 137 dkr och en liter Bells för samma pris. En liter Tullamore Dew, som är min favorit kostade 178 dkr. På blomstertorget köpte jag tio fina papegojtulpaner för 35 dkr. Det var billigt.
När jag kom åter till Helsingborg höll Räddningstjänsten på med dykningar från Kungstrappan. Tror inte att det var skarpt läge. Det såg inte så ut. På Kullagatan var det mycket folk i rörelse. Man jagade väl ifatt de sista julklapparna. Det problemet har inte vi i vår familj. Vi har inte gett varandra julklappar på många, många år. Det är inget vi saknar. Sen är det ju en annan sak att jag inte kan låta bli att ge son och svärdotter varsin julklapp. Jag gick in till Yves Rocher och köpte ett presentkort till mig själv. Det kostade 200 kr och är värt 400 kr. Ett bra köp. På väg till bilen passerade jag en blomsteraffär på Drottninggatan. Där kostade tio enkla tulpaner 85 kr. Kände mig rätt så nöjd med mitt köp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter