lördag 8 december 2012

Antarktis och vernissage

Camping på Antarktis? Ja, nu lanserar norska Hurtigrutten spektakulära resor dit med sitt expeditionsfartyg M/S Fram. En resa för den som vill njuta av stillheten, ren luft, pingvinkvitter och knakande glaciärer. Man bor i ett litet tält och kan känna sig som polarhjälten Roald Amundsen. Campingbiljetten kostar från cirka 64.000 kronor och uppåt. Dyrt kan man tycka, men då ingår fri tillgång till te och kaffe (!). Men nää, tänk er att krypa in och lägga sig på marken (isen) i ett litet trångt tält. Så torts fri tillgång till te är det inget som lockar mig. Jag föredrar värmen, helst också salta böljor att simma i, ljumma sammetslena kvällar och nätter och en ordentlig säng att sova i. Dessutom till ett betydligt humanare pris.
Maken har varit ute och fiskat idag, så nu är koke-jultorsken bärgad Jag har varit på vernissage, både i Viken och hemma i Gamla Lerberget. På fotot syns Galleri Hoddan på hamnen upplyst bakom granen. Där var en samlingsutställning som lockade en hel del besökare. Jag stod och pratade med Christina utanför Hoddan, utan mössa. Det var dumt gjort eftersom jag är förkyld. Det sprakar i öronen och näsan rinner. Jag får fortsätta med Panodil och näsdroppar. Nu ska jag titta på "Så mycket bättre".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter