tisdag 17 juli 2012

Vikentomater och pasta med vitlök och parmesan

Titta! Visst är det ett vackert stilleben. Vikentomaterna som jag lagt upp på ett fat. Fatet köpte jag i Provance för flera år sedan. Jag tog chansen och cyklade till Viken trots att det blåste duktigt och stora mörka regnmoln hängde över havet. När jag var på hemväg tog jag fotot. Jag klarade mig torrskodd hem.
Till min ensamma middag i kväll gjorde jag en sallad på tre tomater, en röd, en gul och en grön. Skivade dem och en liten rödlök. Lade upp det på ett fat tillsammans med kuber av fetaost i olja och örtkryddor. Till detta år jag pasta Fusilli (skruvar), kärleksfullt kryddade med en stor pressad vitlöksklyfta, pesto, grovmalen svartpeppar, Trocomare örtsalt och mycket riven parmesan. Mmm, det smakade ljuvligt. Maken äter inte vitlök (tror han) så jag frossar gärna i det när han inte är hemma. Nu ska jag titta på "Allsång på Skansen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter