torsdag 12 juli 2012

Fastlagsbullar och höstkläder

Ur led är tiden. City Gross erbjuder idag ett 2-pack semlor för 15 kronor. Ja priset kan man inte klaga på. Men varför säljer man fastlagsbullar nu, mitt i högsommaren? Visserligen brukar de säljas långt före fastan. Men det här är väl ändå att ta i. Lager 157 på outletområdet i Höganäs vill inte vara sämre. Där kan man nu köpa höstens nyheter. Fast jag har ju redan för någon månad sedan, sett att det finns många andra modeaffärer i Helsingborg och Helsingör som hängt fram höstkläder. Jag kan inte påstå att jag känner någon köplust för höstkläder nu, men det kommer, om inte förr så i september. Jag har fått en inbjudan av konstnären Gunnel Götesdotter, hon har vernissage på lördag i Galleri Hoddan på hamnen i Gamla Lerberget. Klart att jag ska gå dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter