onsdag 25 juli 2012

Kulturbad i Mölle

Även i dag cyklade jag till Mölle, där var om möjligt ännu mer folk på hamnplanen i dag jämfört med i går. Jag drog direkt till "dambadet" - och ser man på, i dag fick jag ståplats. Där låg några textilare som väckte en viss irritation bland damerna som ligger där som Gud skapade dem. Ok då, lite större, men ändå. Väljer man att ligga påklädd, det vill säga i baddräkt, behöver man väl inte ta upp plats för de som vill ligga utan? Med kläder kan man ju ligga var som helst. Jag stod och pratade med några damer mellan doppen. Två av dem var 80-plussare, själv är jag ett par minus 70. Den ena av de gamla damerna hade bott där sedan början av 40-talet och redan då fanns "dambadet". Det kallas även för "kulturbadet", så i dag har jag varit kulturell.
Kregen (= kreaturen) var ännu fler i dag. Som synes var det fler än jag som ville fånga kossorna i den sakralt vackra naturen. De här båda kvinnorna tog också fram sina kameror. Det är en underbar kväll. Vindstilla och nu snart halv tio är det 23,1 grader. Som mest har tempen stått på 32,4 grader i dag. Äntligen högsommarvärme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter