tisdag 24 juli 2012

Trångt i vattnet

Inne på pastorsexpeditionen, där jag jobbar, är det en behaglig temperatur. När jag öppnade dörren och gick ut strax efter klockan tolv slog värmen emot mej. Vid tvåtiden tog jag cykeln och trampade till Mölle. Tänkte att jag skulle bada vid "damernas" där man slipper ha baddräkt. Det var det många andra damer som också ville. Där var så trångt att det inte ens fanns någon plats att sätta ner cykelkorgen. Jag cyklade ner till hamnen i Mölle, satte mig på en bänk, tittade på turister och drack en flaska vatten som jag hade med mig i en kylväska.
På vägen tillbaka stannade jag och tog fotot på de här fina kreaturen. Undrar om dom uppskattar den underbart vackra naturen där de går, med en vidunderlig utsikt över havet. Nej jag tror inte det, de verkar vara helt koncentrerade på att äta. Jag badade hemma i Gamla Lerberget från "vår" brygga ute på piren. Här var det också många badare, men lättare att ställa ifrån sig sina grejor. Ahh så skönt det var! Just nu har jag tittat på Thomas Ledin och hans gäster på Skansen. Kanonbra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter