torsdag 26 juli 2012

Skoog på kajen efter varmt dopp

I dag har jag för första gången skrivit ut ett vigselbevis. Åh det blev så fint. Tänk, det här dokumentet som jag har skrivit, ska de spara länge, länge. Hoppas jag i alla fall. Paret ska vigas i den Gode Herdens kyrka på söndag. I eftermiddags har jag även jobbat en timma som ledsagare åt en synskadad kvinna.
Kvällsdoppet gav ingen svalka vilket inte var så konstigt. Enligt PM och hans kompis, som jag träffade på bryggan, var det 23,5 grader varmt i vattnet. Att därefter sitta på en varm kaj intill Skoog, blev jag inte svalare av. I bakgrunden syns min cykel. När jag badade i Mölle i går såg jag flera brännmaneter. Damerna på bryggan hojtade till mig att två meter bakom dig har du en brännmanet och cirka åtta meter till vänster är det en till. Enligt en mig närstående man på Östra Lerberget, har brännmaneter och vissa chefer en del gemensamt. De är ryggradslösa, saknar hjärna och bränner ut folk. Sådana chefer har jag haft. Blev jag sjuk och utbränd? Ja. Citatet. "Mycket få människor lever i dag - de flesta gör förberedelser för att leva i morgon." Jonathan Swift, brittisk (irländsk) författare 1667-1745.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter