tisdag 10 juli 2012

Gud - e han åsså inblandad?

En av våra grannar berättade att deras son kom hem en dag och sa att han ville konfirmera sig. Han och hans kompis hade hört talas om ett konfiramtionsläger som verkade vara jättekul. Friluftsaktiviteter hela tiden. Han fick naturligtvis anmäla sig och så småningom damp det ner information om lägret i brevlådan. När han hade läst igenom det sa han "jasså, handlar det om Gud och sånt också?" Ja ja, vi får väl se om det trots allt ändå inte blir konfirmation så småningom. Jag undrar var alla bananflugor kommer ifrån? Man kan ju inte ha frukt och grönsaker framme i köket utan att ha skydd över det. Flugorna är runt diskbänken och tar sig till skåpet under vasken där jag har den bruna papperspåsen som jag slänger skal och matrester i. Trots att där är rent och absolut inget spill, så är dom där och surrar, eller har varit där rättare sagt. Jag satte ut två kaffefat med skvätt ättika i, en på diskbänken och en under i skåpet där slasken fins. Det hade omedelbar verkan, flugorna försvann som genom ett trollslag! Både igår och idag har det varit uppehåll mellan regnskurarna. Men inget väder för utomhusaktiviteter. Hur kul är det till exempel att cykla i blåst och regn klädd i en regncape? Nä, jag tog bilen till gymmet på "Friskis" både igår och idag. Har precis lagat till en stor mugg te, "Fina Augustina" och tagit fram tre bitar mörk chocklad och nu ska jag titta på "Allsång på Skansen". Citatet: "Jag kan motstå allt utom frestelser". Oscar Wilde 1854-1900, irländs författare, dramatiker och samhällssatiriker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter