torsdag 5 juli 2012

Sommarens första dopp

Phu! Nu är det gjort, städningen. Det var nödvändigt för förra veckan blev det lite si och så med den saken. Jag erkänner, det är inte kul att dammsuga, men nödvändigt. Jag bytte till och med dammsugarpåse innan jag började. Därefter torkade jag golven, vissa andra ytor behövde också våttorkas resten dammade jag och bar till sist ut vissna blommor. Det är verkligen skönt när man efteråt ser skillnaden.
Yttertempen i dag var som högst 28,9 grader i skuggan. Efter städningen var jag genomsvettig så jag bestämde mig för ta sommarens första dopp. Cyklade ner till hamnen. Enligt de som stod på bryggan och nyss hade badat, var det 22-23 grader i vattnet. Jag klev ner lite försiktigt, skvätte vatten på armarna och benen innan jag tog ett simtag ut. Aaah! det var ljuvligt. Jag simmade faktiskt runt en stund innan jag åter klev upp på bryggan, jättenöjd. Stod och torkade lite i solen innan jag bytte om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter