fredag 27 juli 2012

Estelle missade maken - eller tvärtom

I dag lockade jag med mig min svärdotter på ett dopp. Hon kom nästan direkt ifrån jobbet. Det var behagliga 22 grader varmt i vattnet. Vi dök under vattnet några gånger för att kyla ner huvudet. Vi låg i minst en kvart och simmade runt, innan vi gick upp på bryggan och stod och torkade i den nedgående solen. SMHI har hotat med regn och åska i morgon. Kan det verkligen stämma? Så grant som det är i kväll. För några år sedan besökte kungaparet Ljungby, helt inkognito. Den gången åt de lunch på restaurang "Charlie". Det kan ha varit plankstek. Den är enligt maken "jävligt god". Han äter där då och då, och som sagt var gärna plankstek. Nu brukar han och arbetskamraterna inta sina luncher på restaurang "Ljungby gamla torg". I onsdags hade dock maken inte tid att följa med. Det var synd, annars hade han kunnat frottera sig med kungligheter. Prinsessan Estelle i sällskap med mamma Victoria och pappa Daniel var där och lunchade. Dagens, om det nu var det dom tog, kostar inklusive soppa 85 kronor. Jag undrar i mitt stilla sinne vad de är som drar kungafamiljen till Ljungby, generation efter generation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter