onsdag 29 februari 2012

Dimma och en död moster


När jag drog upp rullgardinen i morse var det dimma. Jag hade räknat med att den skulle lätta så småningom och tänkte cykla till Friskis. Men dimman blev bara värre. Den låg över Lerberget som en stor blöt grå yllefilt, så långt jag kunde se.
I och för sig såg man inte mycket för sikten var nästan lika med noll.
Det kändes inte hälsosamt att vare sig promenera eller cykla i det vädret.
Jag tog en runda inne på gymmet istället. Där är en härlig stämning och det är så trevligt att träffa de andra motionärerna.

En kusin som bor i Kristianstad ringde ikväll och talade om att vår moster Gullan (Gurli) hade dött. Hon somnade in 93 år gammal.
Får se var begravningen ska vara och när.

Tyvärr har det nu blivit så, att släkten bara träffas på en annan släktings begravning. Uppriktigt sagt så sörjer vi inte så mycket, men man vill ju gärna hedra den bortgångne. Vi som är kvar tycker det är trevligt att träffas, även om det kunde ha skett under muntrare former.

Nu ska jag fixa mig en kopp te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter