lördag 18 februari 2012

Dunkers kulturhus, rosor och fiskelycka



De här praktfulla rosorna fick jag av maken igår. han var inte hemma alla hjärtans dag, så jag fick dem nu istället.

I söndags kunde fiskebåtarna inte gå ut, det var för mycket is. I dag körde maken till Råå hamn och åkte ut med båten därifrån. Det var en rejäl tjocka. Skepparen tvekade först om han skulle gå ut, men efter en stund bedömde han att det skulle gå bra. De stora fartygen, och dom är många, tutade i ett kör.

Maken drog upp den största fisken idag, den vägde 5,4 kilo. Priset han fick var 200 kronor, samt en fribiljett till ytterligare en tur värd 240 kronor. Tänka sig, det är inte bara utgifter.

Själv körde jag in till Dunkers Kulturhus och tittade på några utställningar. På första våningen finns För ditt eget bästa - Serieteckningar av Sara Granér, den hänger till och med 11 mars. Det är andra gången jag tittar på den här, hinner säkert titta en gång till, den är SÅ BRA!

I konsthallen på andra våningen var det vernissage igår på MER PASSION! Ung konst invaderar till och med 20 maj, också mycket sevärt.

Nu ska jag slå på 7:an och titta på direktsändningen av Whitney Houstons begravning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter