onsdag 15 februari 2012

Whitney Houston och ett långt väninnesamtal


När min väninna Kici ringde upp mig igår, hade vi ännu ett maratonsamtal på två timmar. Vad vi pratade om? Inget särskilt, men det ena efter det andra poppade upp under tiden vi pratade.
Hade vi inte blivit avbrutna kunde vi säkert ha fortsatt ett bra tag till.

Med anledning av ett citat jag läste i HD idag tänker jag på de fantastiska rösterna som nu har tystnat. På kort tid har tre fantastiska artister, först Mikael Jackson, sedan Amy Weinhouse och nu senast Whitney Houston dött alldeles för tidigt på grund av konstaterat eller misstänkt missbruk av droger, alkohol och mediciner.

Nu i dagarna hörde och såg jag en intervju på TV med Whitney Houston. Hon var i ett bedrövligt tillstånd och kunde endast med stor ansträngning hålla sig vaken.
Hon hävdade bestämt att hon inte var beroende av droger men att nyttjande av droger hade blivit en dålig vana. Men sa hon, jag kan lägga av med dem när som helst och utan problem, om jag bara vill.

Jag dömer inte någon, för vem vet vad som ligger bakom deras tragedier. Tycker bara att det är så fruktansvärt sorgligt att det skulle behöva hända.

Citatet
"Man vill slippa sina lasters biverkningar, men inte sina laster."
Ralph Waldo Emerson, 1803-1882, amerikansk författare och filosof.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter