torsdag 23 februari 2012

Prinsessan vår blivande drottning?


Så var då väntan över. I morse klockan 04.26 födde kronprinsessan Victoria en dotter. Den stolte fadern, prins Daniel, hade kallat till presskonferens klockan 07.00 då han glad och rörd meddelade den glada nyheten.

Det lilla pyret vägde 3280 g och var 51 cm lång. I eftermiddags åkte den lilla familjen hem till Haga och i morgon vid en konselj, meddelar morfar kungen namnen på den lilla.

Jag instämmer i gratulationskören och säger grattis och lycka till.
Krasst kan man väl säga att kronprinsessparet nu har gjort det man förväntade sig av dem. Nämligen säkrat tronföljden.

I förrgår kväll satt jag och härsknade till över politikernas njugghet mot pensionärerna, så jag skrev en insändare till HD. I dag finns den, illustrerad med ett foto som förmodligen är taget på Sofiero, på sidan C9 under rubriken Min mening. Läs den gärna. Meta (Margareta Pålsson) mejlade mig i morse och tackade.
Det var roligt. Hoppas att socialminister Göran Hägglund och äldreminister Maria Larsson också läser den - och förhoppningsvis agerar.

Dockan på fotot är min, hon heter Anna-Lena och är jämngammal med mig, nästan 68 år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter