söndag 5 februari 2012

Promenad med maken



Först och främst, fotona som skulle varit med i går finns där nu. Snälla! Gå in och titta på svanarna i den vackra solnedgången.

Nu dagens inlägg. Maken påpekade att han köpt tre pilkar, inte fyra som jag felaktigt skrev i går. Ja, rätt ska vara rätt. Så här ser de ut, riktigt snygga tycker jag. Hoppas att de lockar till sig andra levande som är på hugget.

Vid tolvtiden tog jag maken med mig ut på en promenad, det var det sju minusgrader men det kändes kallare för vinden gjorde att det nöp till ordentligt i skinnet.

Här står jag nere i hamnen vid två staplar virke som ska bli en ny brygga. Oh, vad jag längtar till våren. Promenaden tog en timma, då hann vi även med ett samtal med en granne, angående fiske.

Den här veckan har vi ätit fisk tre gånger så i kväll ska vi ha fläskfilé. Jag skivar den i ca en och en halv centimeters skivor. Kryddar med lite salt och vitpeppar och steker i smör. Lägger dem i en eldfast form. Vispar grädde och blandar ner chilisås, senap och peppar och salt. Hur mycket av chilisås och senap? Det är en smaksak. Ta i så att det blir lite sting. I dag hade jag ingen chilisås hemma, så jag tog ketchup i stället och en toppad tesked Sambal Oelek. Oj, det blev sång i den såsen men mycket gott.

Kokt potatis, små hela stekta champinjoner och en sallad, så var den middagen fulländad.

Nu kom min son och svärdotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter