tisdag 28 februari 2012

Kerstin Hassner kulturchef - än så länge

När jag promenerade till Höganäs igår var det flera plussgrader, sol och sydvästlig vind så jag hade vinden i ryggen. På hemvägen blev det motvind, snö och mulet, så den sista halvtimmen hem var mindre trevlig.

På eftermiddagen körde jag till Sundsgården och träffade kompisarna på Senilteatern. Oj vad vi skrattade. Vi ska ha premiär i början av maj, hur nu de ska gå till.

Pensionärerna är en stor och missgynnad skara, det är ju ingen hemlighet. Nu tycker jag att Helsingborgs kulturchef Kerstin Hassner verkar ha tappat allt sunt förnuft. Hon har fattat många dåliga beslut, det senaste (man kan ju hoppas att det blir det sista) är att hon tagit bort pensionärsrabatterna på inträden till Dunkers, Sofiero och Fredriksdal.

Som kompensation får de som fyllt 75 år fortfarande inträdesrabatt, men bara om de kan visa att de har löst ett så kallat jojokort på Länstrafiken! Dessutom måste de bo inom Helsingborgs kommungräns. Hon kunde nog inte komma på fler måsten/hinder, just nu. Skaran som kan komma i åtnjutande av denna lilla rabatt, är fåtalig.

Alla ålderspensionärer från 65 till 75 år, måste alltså betala fullt pris om de vill njuta av dessa kulturupplevelser. Skandalöst. Som pensionär kan man få pensionärsrabatter överallt i övriga Sverige och även utomlands, nu senast fick jag det i Köpenhamn.

Många blir ledsna, arga och mållösa. Jag blir heligt förb..... så jag skrev en insändare till HD som publicerades i torsdags "Att få känna sig prioriterad". I dag har jag ännu en insändare i HD "Cyniskt att stänga ute pensionärerna".

Nu läser jag att Karin Hassner beställt en utredning för 38.000 kr. Hon struntade i att diarieföra dessa 26 sidor som blev resultatet och nöjde sig med en muntlig redovisning av resultatet. Vid den här tiden tog hon en time out. Anledningen?

Tack vare HD´s grävande har nu dessa graverande uppgifter kommit i dagern. Man kan ju undra varför en så inkompetent politiker får sitta kvar. Usch, jag blir så arg!

Jag var tvungen att köra till gymmet på Friskis idag och lyfta bort lite aggretioner. I eftermiddags jobbade jag en timma som ledsagare.
Nu har jag tittat lite på veckans brott med GW Persson. Jag gillar den mannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter