tisdag 7 februari 2012

TV-sporten och melodifestivalen

I lördags tittade vi på Melodifestivalen. Det vill säga, jag tittade och maken sov i sin soffa. Tjejen som sjöng "Eeurophia" gjorde ett jättebra framträdande. Hon var min favorit. Men jag gillade även Torsten Flincks framförande av "Jag reser mig igen".
Maken har inte en aning om vem Torsten Flinck är eller vad han gör, och har gjort!?
Hur han nu har kunnat missa det.

Av en tillfällighet råkade jag titta på sporten på TV i söndags. Det var Vinterstudion med André Pops. Han är både kunnig och trevlig att lyssna på och bilderna från skidspåren vintrigt vackra.

I den ena av de röda sofforna i TV-studion låg en bred beige flätstickad pläd som alla gånger var hemstickad. Den var inte snygg. Ingen satt på den sidan av soffan där pläden låg, nej det kan inte ha varit mysigt att sitta på den. Garnet var tjockt som ett grovt rep och maskorna så stora att de såg ut att vara stickade med skidstavar. En sådan skulle man nog hinna sticka på ett par kafferaster.

I dag var det kanonfint väder. strålande sol och vindstilla. Vimpeln på grannens flaggstång hängde alldeles slak. Jag tog mina stavar och gick in till hamnen i Höganäs och vände. Isen låg nu från stranden och ända ut till piren.
Längs hela kusten såg jag barn som lekte ute på isen.
Tänk om vädret kunde hålla sig så här fint över sportlovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter