torsdag 12 december 2013

Smarrig frukost och 1000 meter i bassängen

Strax efter klockan sex i morse gick jag ner och hämtade dagens HD. Tog den med mig upp och läste alla tre delarna i sängen.

På mornarna har jag alltid en strålande aptit. Så här såg dagens frukost ut. Det gör den ofta. Jag börjar alltid med en halv blodgrapefrukt, just nu är de ganska små, men snart kommer de riktigt stora från Californien. Dom är supergoda. Sedan äter jag två skivor Wasa Sport knäckebröd. Först en med kokt ägg, kaviar och hackad rödlök, sedan en med lagrad Grevé eller någon annan lagrad ost. På osten gurka och spetspaprika pudrat med örtkryddor utan salt. Ummm, det är så gott! Till detta en stor kanna (1,3 liter) grönt te. I tekulan lägger jag också en centimeterstor skiva (finhackad) färsk ingefära, jättegott.
Nyttigt lär det också vara. Den här frukosten står jag mig länge på.

I eftermiddags körde jag till simhallen. Det var länge sedan jag var där så det tog några vändor innan jag kom in i rytmen. De första femhundra meterna hade jag motionsbanorna för mig själv. Sedan klev mamma, pappa och en vuxen son ner i bassängen. De var dock inte i vägen, utan stod mest vid kortändan på den grunda sidan och pratade.
De två längderna (= 50 m) de avverkade, skedde i sakta mak. Tror inte att de blev blöta i håret. Vilken tur att inte hela bassängen var full av den här sortens simmare, för de förflyttade de sig hit och dit över alla banorna.

Att simma tusen meter idag tog lite längre tid än sist jag var där, men det var riktigt skönt att komma igång igen. Jag kommer nog att sova gott inatt.

I morgon har Senilteatern två föreställningar. Först ska vi uppträda på Örestrand i Strandbaden för RPG (Höganäs Riksförbund för pensionärsgemenskap). Där blir vi även bjudna på julbord, trevligt.

På kvällen uppträder vi för Röda Korset i Helsingborg. Sedan har vi inte fler engagemang det här året.
Nej, vi har annat att göra. Många har mycket att förbereda inför jul- och nyårsfirandet.
Nästa år är vi redan nu bokade långt fram i maj.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter