söndag 29 december 2013

Julen bäres ut

Grannen bar ut sin julgran i dag. Den kan knappt ha börjat barra, han högg ju den bara några dagar före jul. Nåja då slipper de städa upp granbarr till långt fram i vår. Nu åkte den och julpyntet ut.
Själv hade jag inte tänkt plocka ner vårt förrän i morgon. Men jag blev så inspirerad så änglar, tomtar, klockor och mitt högt älskade luciatåg åkte ut i förrådet.


Som synes så har det inte varit överdrivet julpyntat i vårt hus. Min lilla vita keramikstjärna som hänger i fönstret i matvrån och ljusstakarna i de andra fönsterna får dock vara kvar till efter nyår, liksom juldukarna. Märkligt nog så är mina julstjärnor jättefina, annars brukar ju de tappa blad.

Dagen har blivit fyra (4) minuter längre. Ja, jag tycker väl att det har blivit ljusare. Fast det kan också bero på att solen äntligen skiner. Jag tog på mig vandrarkängorna, solglasögon och greppade stavarna. Sedan gick jag ut och njöt av solen. Till hamnen i Höganäs gick det snabbt för jag hade vinden i ryggen. Men jag skulle ju gå hem också och då fick jag kämpa lite. Det blåste en frisk sydvästlig vind och den var vass. Men tack vare min långa dunjacka frös jag inte. Jag gick ut klockan ett och kom hem halv tre.

Då reste sig maken från soffan där han suttit bänkad sedan i förmiddags. Det har varit skidor på TV´n. Nu rör han på sig (nåja). Jag skickade ut honom för att köpa mjölk, han tog bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter