fredag 20 december 2013

Duncan

Usch! samma gråa tradiga väder även i dag. Det har småregnat och blåst, och temperaturen har hållit sig runt fyra till sex plussgrader. I morse var det halt och enligt nyheterna var det många avåkningar.



Jag har jobbat som ledsagare några timmar i dag. Vi körde in till Helsingborgs Ridgymnasium, där jag hjälpte  kvinnan som jag är ledsagare åt, upp i sadeln på Duncan (hästen). Sedan gick jag tätt intill i de olika formationerna och höll koll på ryttaren så att hon satt ordentligt i sadeln. I dag var Duncan väldigt sällskaplig mot mig. Han följde mig hela tiden med blicken, buffade vänskapligt på mig och "pratade" lite ansikte mot ansikte. Jättemysigt.

I veckan har jag hälsat på en gammal kvinna som bor ensam och väldigt isolerad, utan vare sig TV eller radio.
Det slår mig att hästar har större social gemenskap. Det är nämligen förbjudet att hålla en häst ensam. Den måste ha minst en hästkompis nära sig,  helst i spiltan bredvid.
Nu ska jag gå in och titta på "På spåret".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter