fredag 13 december 2013

Carin Wredström på Senilteatern

Det var en tuff dag igår. Senilteatern hade dubbla föreställningar - men som de proffsiga skådespelare vi numera är, så fixade vi det. På Örestrand blev vi bjudna på julbord före föreställningen. Ett jättefint julbord där min absoluta favorit var ankmoussen. Ah, den var len som en ......... Som vanligt tar jag minst en bit av varje sillsort och de olika laxarna. Hjortpatén och grönpepparpatén var också helt ljuvliga. Som avslutning tog jag en liten bit kryddost Ja, det var vad jag åt. Det blev ingen skinka och brunkål eller något annat kött heller för den delen. Ok, jag tog också ett fikon och några bitar choklad samt en kopp kaffe. Sen var jag stinn.

Vi uppträdde på Röda Korset vid halvsjutiden. Kommunfullmäktiges ordförande i Helsingborg Carin Wredström, hastade in precis när vi hade börjat. A ja, hon var förlåten. Hon kom direkt från rådhuset där hon överräckt en present från Helsingborgs stad till dirigenten Anna Rosenberg. Det var körmedlemmarna i barbershopkören Pearls of the sound, som kom med guldmedalj runt halsen som de fått för att de knep ett guld när VM i barbershop avgjordes i Honolulu i november. Heja Er! Bra gjort tjejer!

Pearls of the sound, blir väl fritt översatt "parlanvidsundet", det vill säga jag.

Men som sagt var, Carin Wredström ville inte missa vår föreställning. Ryktet har väl gått att vi är bra. Politiker och kommunpampar får sina slängar av oss, och det kan jag ju säga, hon log inte ofta. Men det gjorde vi. Ha ha.


För det mesta har jag en bringare med citronvatten i kylen. När jag pressade en citron idag plockade jag bort drygt tjugo kärnor och minst förti småkärnor från en enda liten citron. Hur kan det bli så? En del citroner har ju inte en kärna i sig.

Ikväll ska vi ha ett kilo färska räkor. Lagrad ost och vitlöksbaguetter. Och givetvis en flaska vitt. Fullt acceptabelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter