torsdag 19 december 2013

Julpynt

Vi är inte mycket för att julpynta, varken maken eller jag. Julgran har vi inte haft på minst femton år, och jag saknar den inte. Men hur som helst, idag har jag julpyntat lite lagom. Några juldukar har jag lagt på, änglar och klockor hänger lite varstans, men detta är mina absoluta favoriter.


Robert tillverkade dem när han gick i förskolan, och det är länge sedan. Min käre son blir ju femtio till våren. Det lustiga Luciatåget är gjort av bland annat en äggkartong och flirtkulor, tomten är gjord av en toappersrulle, skägg av bomull och blå paljetter till ögon. Åh så fint!

Två sjuarmade elljusstakar, fullt funktionsdugliga, har jag kasserat. De och lite julpynt som inte ska användas, körde jag och lämnade på Röda korset i eftermiddags. Förhoppningsvis kan det inbringa en och annan tia.

I kväll ska jag lägga mig i tid eftersom jag ska arbeta som ledsagare i morgon. Kvinnan som jag hjälper ska jag hämta förmiddagen. Vi ska köra till Helsingborgs ridskola och rida. Det vill säga, hon rider och jag går bredvid. Får inte glömma att ta med mig morötter till hästen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter