lördag 31 december 2011

Gott Nytt År!




I går förmiddags körde jag till Mölle Fiskrökeri och köpte ett kilo jättefina färska räkor. De kostade 120 kronor. På nyheterna hörde jag att man fick betala 690 kr kilot för räkorna i Stockholm.
Jag passade på att ta ett foto av jättehummern i kyldisken. Den vägde 4,65 kg och var nästan en meter lång, fångad utanför Kullaberg. Den skulle säljas idag till den som bjöd högst. När jag var där låg priset på 2,500 kr.

Därefter körde jag till City Gross, kramade om en väninna som var på väg ut. Det skulle jag inte ha gjort. När jag gick därinne blev jag yr och matt i benen. Körde hem, ställde kassarna innanför dörren och störtade ut på toan och kräkte. Packade in de flesta varorna och gick ut och kräkte. Packade in resten och kräkte.

Jag som hade tänkt gå och simma för sista gången det här året, men det smög sig.
Ringde Vårdcentralen som sa att vinterkräksjukan grasserar och att den är väldigt smittsam. Bacillerna är luftburna, så stackars hon som jag kramade om inne på Citty Gross.

På eftermiddagen ringde det på dörren, där stod grannen Camilla med lille Arvid på armen. Hon gav mig en ljuvlig liten blomstergrupp. Tyvärr kunde jag inte tacka henne ordentligt. Fick rusa ut på toan igen. Så där höll det på tills jag somnade.
På fotot sitter jag i gästrummet, orkade inte ta mig upp på andra våningen. Så passa på och titta, så här ser jag ut osminkad och jättesjuk.

I kväll ska maken själv laga mat! Det blir en räktoast, Kalventrecote med klyftad timjanpotatis, därefter en bit Brie och som avslutning kaffe, ostkaka, vispgrädde och min hemkokta hallon- och blåbärssylt.
Jag tar en bit knäckebröd och en mugg te.
Vi ska inte skjuta upp några raketer men jag kan ju gå ut och vifta med ett tomtebloss.

Synd att vi missade nyårsfesten hos våra goda vänner, men de har varit vänliga nog att ringa och peppa och tycka synd om mej. Jag är tacksam.

Till slut vill jag önska Er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter