torsdag 29 december 2011

Kaffekokarkokboken av Katja Wulff


När brevbäraren kom i dag, hade han med sig ett stort vadderat kuvert till mig.
Det var från Kici Wulff, min äldsta väninna. Då tänker jag inte på åldern. Vi är för övrigt (nästan) lika gamla. Födda samma år och månad men Kici är 28 dagar yngre.

När jag slet upp det ljust vårgröna kuvertet hittade jag ett exemplar av "Kaffekokarkokboken". En helt sanslös bok som hennes dotter Katja har skrivit. Jag blev verkligen glatt överraskad, så omtänksamt!

Den här kokboken köper man nog inte i första hand för att laga mat efter. Jag skulle aldrig ha tålamod till det, men det är onekligen en bok skriven med mycket humor och bra foto. Vilken kreativitet!
Jag slås av hur väldigt lika Kici och Katja är, inte bara till utseendet.

Efter frukosten i dag gick jag lös på julpyntet. Nu har det varit uppe länge nog, närmare bestämt från lille julafton. Allt (vilket verkligen inte är mycket) åkte åter ner i sina lådor.
Keramikstjärnan i köksfönstret och ljusstakarna i de andra fönstren får vara kvar till över nyår.

Solen lyste in i förmiddags och avslöjade obarmhärtigt hur dammigt det var här hemma. Eftersom den starka blåsten inte inbjöd till en promenad, så tog jag fram dammsugaren och körde över hela huset. Plockade bort juldukarna, dammade och vädrade.

Oh så skönt det känns att vara på rätt sida om våren! Vi går onekligen mot ljusare tider.

Klockan åtta är det "Året med kungafamiljen" på TV1. Det får man inte missa.

1 kommentar:

  1. Hej kära Sigge,

    Nu har jag lagt upp din blogg som en favorit o läser av den lite då och då. Jag läser med ett leende på läpparna. Du är verkligen en livsnjutare. Härligt, I like.
    Ses på Friskis!
    Med varmaste hälsningar Monica (på Friskis:-))

    SvaraRadera

 
Site Meter