torsdag 22 december 2011

Läsvärt, Lotta och Olle på TV´n


Även i dag har jag jobbat några timmar som ledsagare. Det var skönt promenadväder.

Ett gott råd, hämta ett ex av Friskis pressen nr 1-2012. Den är verkligen läsvärd. Läs bland annat reportaget om Maria Andersson som fick besked om att hon hade obotlig cancer. Men vänta med att hämta tidningen tills efter helgerna, då har vi lagt ut den i lokalen.

Något annat som jag verkligen vill rekommendera är boken "Borta Bäst" av Sara Kadefors, hon har även läst in CD-boken. Det är en bok med svart humor som jag har svårt att lägga ifrån mig. Nu har jag bara tre skivor kvar. Jag har den i öronen när jag är ute på stavgång, när jag står och stryker och i går när jag höll på med sillen. Det är åtta CD-skivor och speltiden är nio timmar.

I kväll ska jag titta på "Jullotta på Liseberg" och senare "Fråga Olle-dokumentären".
Av den senare har jag sett några avsnitt och jag upphör aldrig att förvåna mig. Bevare mig väl vilken fantasi folk har på det erotiska området. Jag är inte pryd, men det finns ju gränser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter