onsdag 14 december 2011

Prada och Tiffany & Co



Fortfarande dräller det in allsköns reklam om tips på julklappar. Vid det här laget måste jag ha asat iväg kilovis till papperscontainern.

På tal om julklappar, som vi inte köper, så kan jag tipsa om två affärer i Munchen som har mycket läckert att erbjuda - det vill säga, om man har ett värstingkort att handla med.

Maken står och tittar på herrkläder i Pradas skyltfönster, men vi förstod ju att det inte var lönt att gå in. Där fanns garanterat inga kläder i hans storlek XXXL eller skor i storlek 46-47. Möjligtvis skulle han kunna köpa en ficknäsduk eller en kravatt, men sådana använder han inte.

Det är ju möjligt att "Djävulen bär Prada" men maken gör det inte.

Jag brydde mig heller inte om att gå in på Tiffanys. Föresten undrar jag om dörrvakten hade släppt in mig? Tror inte att deras kunder brukar besöka dom i sandaler och Fjällrävenshorts. Föresten så har jag, tack och lov, ingen större längtan efter dessa fantastiska juveler.

I Kitzbyhel gick vi runt och fönstershoppade. Maken som gillar klockor såg i en uraffär en verkligt exklusiv herrklocka. Det var en stor blaffa i guld fullsmockad med briljanter. Den kostade i runda slängar en miljon. Med en sådan på armen behöver man nästan ha en livvakt.

Nej som sagt var, vi lägger inte pengar på julklappar. Det finns så mycket annat att lägga dem på. Förutom alla löpande utgifter blir det resor och god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter