fredag 23 december 2011

God Jul


Hela huset är städat och pyntat, på spisen kokar en trekilosskinka och maken är på väg hem. Jag ska hälla upp en whiskey till honom, det får han alltid när arbetsveckan är slut.

Lena och Lars var här i eftermiddags och bytte sill med mig. Lena gör Brantevikssill och jag steker och lägger in sill, sedan byter vi.

Lite senare ska jag koka ett kilo rimmad oxbringa och två rimmade gristungor. Spadet från allt detta inklusive skinkspadet, ska kokas ner så att maken kan få dopp i grytan.

Jag önskar Er alla en riktigt God Jul.

Till mannen som backade på vår bil och sedan bara körde iväg utan att göra det man ska göra i en sådan situation, fylla i en skadeanmälan och be om ursäkt - du och alla andra drumlar som inte begriper bättre får ha det som ni kan med era (förhoppningsvis) dåliga samveten.

Den gamla damen på fotot, nu menar jag alltså katten, tillhör Christina. Enligt henne så är hon minst tio år ev ett par år till, hon heter Sårsja. Det låter bäst på norrländska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter