lördag 10 december 2011

Crescent August, Nobel och mer storm




Ok, jag föll till föga och köpte drömcykeln till maken. En alldeles ny modell som heter Crescent August och är i lodengrön metallic. Den fanns i två storlekar, givetvis blev det den största. Gjord i aluminium är treväxlad.
Tyvärr vägrade han att titta på cykelbyxor. Men föresten så fans det nog inte i hans storlek, annars hade det nog varit en syn för gudar.

I går blåste det 29 sekundmeter, i morse "bara" 20.
Slipern i g:a Lerbergets hamn där vi normalt brukar kunna backa ner med båttrailern, ligger nu helt under vatten. Husen som ligger utmed havet hade fått fasader och fönster nersmetade med tång och saltvatten. Vi såg en man som var ute och spolade av sitt hus. På vägen låg det massor med tång och på en del ställen stod vattnet högt, vågorna slog fortfarande över vägen, vilket syns på fotot.

Maken har varit ute och spolat av våra fönster. Det är trevligt att kunna titta ut.

Nu ska jag snart sätta in en "Stinas kyckling" i ugnen. Till den ska vi ha mandelpotatis som jag har tvättat och halverat och lagt i en form med olja samt strött över lite flingsalt och timjan. Lite grönt och en flaska rött kommer att fullända den här måltiden.

Jag ska bara titta klart på när kungen delar ut Nobelpriset. Kungafamiljen ser inte glad ut vilket är fullt begripligt. Stackars Silvia. Madeleine struntade tydligen i att komma hem. Hon hade väl viktigare saker att göra än att representera Sverige och hedra Nobelfestligheterna med sin närvaro. Men visst är det väl hennes jobb, som hon dessutom har ett icke föraktligt apanage för att utföra.
Min goda uppfostran förbjuder mig att skriva vad jag tycker om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter