onsdag 21 december 2011

Stekt inlaggd sill



I dag har jag jobbat några timmar i receptionen på "Friskis". Det var väldigt lugnt. Man har väl annat att göra så här dagarna före julafton än att tänka på fysiken. Men vänta bara, efter nyår när alla nyårslöften ska infrias. Då blir det som vanligt full rulle.

Direkt efter "Friskis" arbetade jag en liten stund som ledsagare.

Sent i eftermiddags skulle jag steka två kilo sill. När jag plockade fram ströbrödet såg jag att det inte skulle räcka. Det var bara att slänga sig i bilen och ta en tur till ICA som ligger närmast. Sedan har jag stekt sill, det går mååånga sillar på två kilo. Jag var inte klar med att steka sillen, lägga in den i ättika och tvätta av köket för än närmare nio. Nu sitter jag här i tvärdrag. Det kan hända att sillosen sitter kvar även i morgon, men det kan det vara värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter