fredag 16 december 2011

Rosor och rödspättor


Titta här vad maken kom hem med ikväll! En underbar bukett rosor. Varför fick jag dem då? Ah de måste bero på att jag är så underbar (sa han i alla fall). De hade så långa skaft så jag fick skära bort nästan två decimeter. Måste investera i en högre vas.

Som vanligt på fredagarna åt vi fisk (det kan också bli skaldjur). Jag hade fixat en jättegod middag. Stekta rödspättor drygt 600 g/st. Till detta färska stekta champinjoner och kokt potatis, samt en flaska väl kyld Chardonnay.

Jag blev lite förvånad när biträdet på Mölle fiskrökeri frågade mig hur många de två fiskarna skulle räcka till. Två spättor kan ju inte räcka till mer än två personer, en var så klart!
Av de smörstekta spättorna blev det inte mycket kvar. Inte mer än benen, och de var väl skrapade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter