söndag 1 januari 2012

God fortsättning

God fortsättning på det nya året.
Jag känner mig fortfarande lite klen idag , men inte värre än att jag har kunnat röja upp i gästrummet där jag har huserat nu när jag varit kräksjuk. Jag har också sanerat toaletterna och kräkspannen.

Vi har haft hönsfrikassé till middag. Det är både god och skonsam mat. Jag använde engångs gummihandskar när jag förberedde gödkycklingen och ett par till när den var färdig och skulle delas. Maken åt potatis till och jag kokt råris.

Det är jobbigt att vara smittsam. Jag kan inte krama om vare sig maken, min son eller svärdotter. Men jag kommer att ta igen det senare. Om det stämmer så ska jag vara smittfri i morgon eftermiddag, då har det gått 48 timmar efter siste kräkningen.

Jag läste i Kvälls Posten i dag att 19-åriga Sofia Sandgren från Väsby i Höganäs ropade in monsterhummern för 4.500 kr! Hon tyckte att det var ett auktionsfynd. Fast jag vet inte det, den har ju legat kokt i disken utan lage i en vecka. Skalet var hårt som pansar så de kunde inte komma in i den och äta den i går. De skulle försöka i dag igen. Hoppas att den smakade bra, till det priset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter