onsdag 4 januari 2012

Stormen Emil




Vid tretiden i natt kom maken in i mitt sovrum, rullade upp en av rullgardinerna och undrade om jag sov. Jo, vi kan faktiskt unna oss den lyxen att ha varsitt sovrum. Jag ligger gärna och läser eller lyssnar på radion om jag inte kan sova, vilket tyvärr händer ganska ofta. Maken snarkar så högt att han "kan väcka döda". Jo i alla fall, stormen vräkte på så vi trodde att taket skulle lyfta, och den som kunde sova i det oväsendet har förmodligen grav hörselnedsättning. Plåttaket på skorstenen förde ett fasligt oväsen. Men huset klarade även den här stormen.

Under förra stormen slet sig ett militärt skjutmål från den Danska sidan. Den har legat så långt ut så att det har varit svårt att se vad det var. Nu har den blåst in och lagt sig söder om hamnen i Gamla Lerberget. Danskarna har lovat att hämta hem den, men jag undrar om dom gör det.

Det är mycket som blivit ännu sämre sedan den förra stormen, stranden har försvunnet på flera ställen. Där som tidigare var en stor gräsplan norr om hamnen, är numera bara sand, så det finns de som fått ännu mer strandnära tomter. Närmare bestämt på andra sidan vägen. Vår badbrygga ser heller inte mycket ut för världen.
Korten är tagna i dag ungefär kvart i fyra.

Därefter körde vi hem och lagade mat. Det blev helstekt rödspätta med färska champinjoner och kokt potatis. Just nu kan jag höra hur maken kopplar av framför
TV´n, han snarkar nämligen ljudligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter