torsdag 26 januari 2012

Bedagade skönheter




Med stigande ålder har de blivit de lite bedagade och böjda. De förr så klara färgerna har bleknat. Men ändå förmår de sprida glädje ett tag till.

Jag har jobbat som ledsagare några timmar i eftermiddags.
Innan dess tog jag mina stavar och gick till Höganäs. Det var soligt och en ganska svag ostlig vind. Frånlandsvinden gjorde att det blev väldigt långgrunt. Det var glädjande att se att man städat upp allt bråte som skjölts upp på land vid den senaste stormen. På det ena fotot syns hamnpiren i Höganäs. Hälsans stig går bland annat nere vid havet mellan Gamla Lerberget och Höganäs.

Min äldsta väninna, jag menar då inte åldersmässigt, som bor på Limhamn utanför Malmö, ringde mig i kväll strax före sju. Vi slutade prata halv nio, och då var vi långt ifrån färdigpratade. Vi beslöt att träffas och fortsätta vårt samtal där vi slutade i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter