tisdag 24 januari 2012

Solstrålar och dammråttor och baddräkter

Klockan sju i morse var det 7,5 minusgrader och vindstilla. Halv åtta gick solen upp och den har strålat hela dagen. Underbart!
Solen som lyste in i huset, avslöjade obarmhärtigt alla dammråttor, så det var bara att köra en runda med dammsugaren.

Sedan har jag jobbat som ledsagare i nästan fyra och en halv timma, trevligt.
Förutom det har jag hunnit med att ta en 45-minuters promenad i det fina vädret.

"Accent" är en underklädesaffär i Höganäs. Hon som äger affären ska så småningom slå igen och började sin utförsäljning i dag. När jag kom dit några minuter före tio var där en stor klunga damer som likt en flock jakthundar otåligt väntade på att få släppas lösa.

När dörrarna öppnades vällde de in och högg för sig av bland annat bh-ar, trosor, strumpor, nattkläder och badkläder.

Själv riktade jag in mig på baddräkterna, roffade åt mig åtta stycken och tre bikinis samt en hudfärgad bh.
Utanför de två provrummen var det konstant kö. Trots att jag skyndade mig, när jag väl kom in i provrummet, var det en dam utanför som undrade om jag hade kolat av. Nej sa jag, men det tar en stund att prova sjutton baddräkter och femton bh-ar. Hon blev tyst.

Jag lyckades få med mig storlek 42 (min storlek) på alla baddräkterna, men missade att en del hade bh-storlek D och till och med E. Det ÄR stort! Med tanke på att jag drar storlek B.
Tyvärr gjorde jag inte ett enda fynd. När jag gick därifrån stod det säker trettio personer i kassakön.

Nu i kväll är månen som ett komma, bara som en liten smal stimma. Då lär gäddan vara på hugget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter